Sider

13. november 2010

Novemberlyd


Det er en grå novemberdag i Thereses gate, og det frister å sitte i stua og bare høre på musikk og slappe av, selv om skrivebordet og avhandlingsskriving kaller. Jeg lar ikke meg selv begynne på julemusikken, men har et nøye gjennomtenkt system der jeg gradvis kan snike meg til litt julestemning.

I november går jeg for god, litt melankolsk, nesten-julestemning, og tar fram nye og gamle sanger: 
(linker til Spotify)

Bugge Wesseltoft – It´s Snowing On My Piano
Bugge Wesseltoft – Into Eternal Silence
(men de andre sangene på plata må vente til desember!)
Maria Mena – Miss You Love
Kråkesølv – Waldemar
Lars Bremnes – Røverkistebunn
Lars Bremnes – Boarding Nu
Terje Nilsen – Æ og min elskede
Terje Berg – Miriam
Kari, Lars og Ola Bremnes – Send Mæ Et Brev
Tore Johansen feat. Karin Krog – Snowfall
Susanna and the Magical Orchestra – Condition Of The Heart
Ida Maria – Keep Me Warm
Lisa Ekdahl – I Will Be Blessed 
Moddi – Magpie Eggs
Moddi – Krokstav-Emne
Kari Bremnes og Rikard Wolff – Finn veien engel
Suzanne Vega & DNA – Tom's Diner
Sofia Karlsson – Jag Väntar...
og ei hel plate med godnattsanger: Various Artists – Go`Natt

Dessuten...

Dumdum Boys: Stjernesludd (youtube)
og Moddis «Togsang,» video - innspilling





Bildene: gamle bilder fra en tidlig desemberdag i Frognerparken.

Ingen kommentarer: